Pluja d'idees per a la planificació del nostre producte audiovisual TAC

 


Com a petita introducció, expressar que ha estat una recerca un pèl complicada personalment, ja que el ventall d'oportunitats i possibilitats per encarar aquest projecte eren infinites. Finalment em vaig decantar per encarar-lo amb un tema de molt interès personal, ja que és una opció la qual sempre he estat interessada i saber-ne més i investigar amb més profunditat.

El tema en el qual girarà al voltant la meva proposta de l'audiovisual, és el de com tractar correctament les intel·ligències múltiples a l'aula. Ja que segons el meu punt de vista no es treballen tot el que requereixen ser tractades. Així que si, finalment arribo a la conclusió que seria interessant i sobretot educatiu per a tots els públics, un audiovisual que tractes d'això.

Finalment el meu projecte d'audiovidual...Com desenvolupar les intel.ligències múltiples a l'aula a través dun escape room.

Presentar una dinàmica atractiva amb el nom d’escape teach on es donen a conèixer les intel·ligències múltiples i la necessitat de l’evolució dels centres docents d’avui en dia, penso que seria una bona opció de traslledar la meva idea.


He escollit en col·lectiu d’adolescents ja que es una etapa de descobriment propi, plena de canvis i molt important pel desenvolupament d’una persona. També pels sistemes d'avaluació obsolets de la Eso i la desmotivació o inseguretat que poden arribar a tenir els alumnes per no sentir-se útils a l’aula per haver d’estudiar allò que no els agrada o no se’ls dóna bé.

L’aprenentatge de l’adolescent se’m presenta com a una gran incògnita i, sobretot, el perquè de com és cadascú, i ja que aquest és un tema molt ampli i complex, vaig decidir enfocar-me no només en el desenvolupament de l’adolescent sinó en una competència molt important per al propi desenvolupament, la motivació, les habilitats i les relacions interpersonals, formant la base per a formar-se com a identitat pròpia.



Escape teach és el nom del projecte, ja que es un escape room per valorar les intel·ligències múltiples i donar a conèixer la possibilitat d’una educació alternativa urgent.

El sistema educatiu actual està molt centrat en un subjecte passiu, i no actiu, del seu aprenentatge, i finalment vaig aconseguir veure la relació que això tenia amb la diversitat d’intel·ligències, cosa que em va motivar encara més: el sistema d’aprenentatge ha d’anar canviant a poc a poc i aquesta habilitat hi juga un paper molt important: és la base perquè començi a canviar i també per que un cop canvii es puguin desenvolupar molt més les intel·ligències múltiples, per personalitzar l’educació i preparar els joves pel futur.

Fonamento gran part de tot el projecte en la teoria de les intel·ligències múltiples de Gardner.

Gardner es un psicòleg Americà que explica el concepte d’intel·ligència d’una manera més àmplia i amb una ment mes oberta. En els tests d’intel·ligència només s’avalua la intel·ligència logicomatemàtica i lingüística. Gardner exposa uns tests capaços d’avaluar la intel·ligència d’una manera més justa on es puguin avaluar les 8 intel·ligències, lluny dels exàmens tradicionals de boli i paper: (...)

La teoría de Gardner ha demostrat i ha definit 8 clares intel·ligències múltiples

diferents:

La primera de les vuit és la intel·ligència lingüística, la segona és la intel·ligència lògica-matemàtica, la tercera d’aquestes vuit s’anomena espacial i és l’habilitat d’una persona per crear imatge mentals, representacions del món, detectar detalls i observar el món i els objectes des de diferents perspectives. La següent intel·ligència, la quarta, és la musical i alhora universal, ja que la música és un art mundial. La cinquena intel·ligència és la  intel·ligència motriu. La següent,  és la intel·ligència intrapersonal, lligada directament amb la   intel·ligència emocional, que ve a coninuació. La vuitena i última intel·ligència, però no menys rellevant en el constructe humà, és la naturalista (intel·ligència naturalista) i essencial per la supervivència de l’ésser humà.


La proposta del meu audiovisual representat en forma d'exemple de escape room va adreçada a nois i noies de 14 a 16 anys (3r i 4t ESO) amb l’objectiu que treballin les 8 intel·ligències i es motivin per aprendre i aprenguin divertint-se amb els companys de classe.

L'audiovisual de l'escape room està pensat per proposar diferents proves a fi resoldre un enigma. El desenvolupament del escape room dins l'audiovisual consta del procés de trobar l'enigma, els rols que es poden trobar dins de cada prova, la solució de l’enigma i el plantejament pedagògic.

La temàtica de l'audiovisual: El psicòleg americà Howard Gardner desenvolupa la teoria de les intel·ligències múltiples i els usuaris del escape room fan de “conills d'índies” per experimentar-les i verificar-les.

Seguidament les eines digitals utuitzades per produir aquest projecte principalment serien l'ordinador corresponent per a la producció d'aquest, una camara i una grabadora seran primoridals per enregistrar imatges, videos i l'àudio de l'audiovisual. El programa recurrent en l'ediació de l'audiovisual serà l'Imovie, ja que ens facilitarà la funció d'afeguir transisions, ennlaçar videos entre si i afeguir tot allò que sigui necessari en la seva producció i edició.

La plataforma TailorBrands tambe hi jugarà un paper important ja que ens facilitarà el logo del projecte, que es l'adjuntat a coninuació:

Finalment comentar els materials, recursos i espais necessaris per a la producció: L’espai que necessitaríem per portar a terme aquest projecte serien dos espais que simbolitzessin  aules preparades amb els següents materials per  dur a terme el escape room: dues taules, dues cadires, uns quants llibres de tot tipus, bata de doctor, plantes de decoració, una guitarra, pissarra, etc.

Respecte els recursos humans que necessaitrem serien coordinadors: 3 col.laboradors, monitors per dur a terme el escape room amb els joves, usuaris: grup no més gran de 20 alumnes amb els seus respetius docents.


Un cop plantejada la idea...mans a l'obra!


Comentaris